FRIDAY MAY 21, 2021
10:00 AM (EDT)
Soko Phay
Professor, Université Paris 8 and Université Paris LumièresSpecular Reversal. When the Spectator Becomes the Work (in French)
Soko Phay is a professor in history and theory of contemporary art at Université Paris 8 and Nouveau collège d’Études politiques de l’Université Paris Lumières. She is the research director of the Laboratory “Arts des images en art contemporain.” She has dedicated several books and articles to the aesthetics of the mirror, among which Miroirs, appareils et autres dispositifs (ed., 2008), Les vertiges du miroir dans l’art contemporain (2016). She has also carried out research on art in the face of the extremes, in its relations to memory and history. In this regard, she co-edited anthologies, such as Cambodge cartographie de la mémoire (2017), Archives au présent (2017), and Les génocides oubliés ? (2020).
Costantini, M. (2017). Miroir Miroir. Lausanne, Suisse: MUDAC.
Déotte, J.-L. (2004). L’époque des appareils. Paris: Lignes-Léo Scheer.
Han, B.-C. (2017). La société de transparence. Paris: Presses universitaires de France.
Harcourt, E. B. (2020). La société d’exposition : Désir et désobéissance à l’ère numérique. Paris: Éditions du Seuil.
Hartog, F. (2003). Régimes d’historicité : Présentisme et expériences du temps. Paris: Éditions du Seuil.
Phay, S. (2016). Les vertiges du miroir dans l’art contemporain. Dijon: Les Presses du réel.
https://epha.univ-paris8.fr/spip.php?article1236